Foglalkozások középiskolásoknak

Foglalkozások középiskolásoknak

Foglalkozások középiskolásoknak

Foglalkozások középiskolásoknak

Foglalkozások középiskolásoknak

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

A sziget

Közösségépítés és együttműködés

Közösségépítés és együttműködés

A foglalkozás során a fiatalok egy szigetre kerülnek, ahol felépítik saját tökéletes közösségüket. Az alkotói folyamat alatt egymásra támaszkodva és a másikat segítve hozzák létre saját rendszerüket, szabályaikat és társadalmi felépítésükkel. Azonban együttműködés nélkül a sziget nem tud felépülni, és a lakói sem kelnek életre. Célunk ezzel a foglalkozással, hogy adaptáljanak a felépített tökéletes társadalmuk működéséből a való életbe is. Ismerjenek meg konfliktusmegoldási módszereket, hogy jobban és effektívebben figyeljenek egymásra a mindennapok során is

Ajánlott korosztály: 9-10. osztályos diákoknak

 

cyberbullying

Online bántalmazás

cyberbullying

Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, különböző, online osztálybeszélgetések formájában folytatódik. Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatallal ismerkednek meg, az ő történetükön keresztül pedig, az online bántalmazás fogalmát járjuk körül és keresünk lehetőségeket arra, milyen megoldások, lehetőségek vannak a
kezünkben, hogy meg tudjuk védeni magunkat és társainkat. Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak, vagy szülőnek? Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?

 Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas foglalkozás-sorozat

Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak

Dilemma

Bántalmazás és kiközösítés

Bántalmazás és kiközösítés

Három alkalmas drámafoglalkozás-sorozat a bántalmazásról, barátságról éskirekesztésről. A történet során 3 főszereplővel ismerkedhetnek meg a résztvevő gyerekek, akiknek döntéshelyzeteikbe beleszőjük a kortárs problémákat. A fiatalok a játék segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt létezni egy közösségben.
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas
foglalkozás-sorozat

Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak

Együtt kezdtük

közösségépítés és jövőtervezés

Együtt kezdtük

Közösségépítő foglalkozás

Milyen hatással volt ránk a covid?
Hogyan hatott az osztályközösségünkre?
Hogyan engedem el? Milyen lesz a vége?
A gimnázium utolsó éve mindenki számára megterhelő, a felnőtté válás kapuja, érettségi, utolsó év az iskolából. Éppen ezért fontos, hogy minél támogatóbb és jobb osztályközösség jöjjön létre, hogy a diákok egymást segítve fussanak neki, az utolsó, egyben legnehezebb iskolás évüknek.

Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, ajánlott 2 alkalom.

Ajánlott korosztály: 12. osztályos diákoknak

Milyen lesz a jövő

Ebben a foglalkozásban különböző jövő képeket nézünk meg, attól függően hogyan élünk a jelenben. A foglalkozás alatt közösen gondolkodunk arról, hogy mi az egyéni felelősségünk környezetünk épségének fenntartásában. Ezután mindennapi szokásainkat vizsgáljuk meg és keressük a lehetőségeket, hogyan tudnunk környezettudatosabbak lenni. Például, hogy műanyag palack helyett kulacsot használunk stb… 

Ajánlott korosztály: 9-11. osztályos diákoknak

Milyen lesz a jövő?

asszertív kommunikáció

ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ

Ebben a foglalkozásban különböző életjeleneteket dolgozunk fel, és keressük saját határainkat és annak kifejezéseit. Cél, hogy az osztály megtanuljon, vitázni, elgondolkodjon a másik helyzetét és képes legyen az ő perspektívájából is megélni a helyzeteket. Hiszünk abban, hogy egymás és önmagunk megismerésével csökkenthető a gyermekek közötti erőszak, agresszió és bántalmazás.

Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak

Online:

A foglalkozás során- egy pszichológus segítségével ismertetjük meg a gyerekeket az internet valós világával, annak pozitív és negatív hatásaival együtt. Fény derül arra is, hogy az internet használata időnként ijesztő a ránk zúduló információáradat, a függőség veszélye miatt, de ugyanakkor fantasztikus tárháza a tudásnak. Megfelelő használata a résztvevők beszélgetése által kristályosodik ki. Az önismeret, önkontroll, segítség kérése kiemelt szerepet kap, A foglalkozás végén megtanulják a résztvevők “NEM SZENDVICS” használatát, vagyis, hogy hogyan mondjanak másnak NEM-et. Az elhangzottakat közösen feljegyezzük. Ez a jegyzet segítségképpen az osztályban marad.

Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak

Online

Osztályra szabott foglalkozások

Az osztályfőnökkel egyeztetve az osztály problémájára dolgozunk ki személyre szabott foglalkozást vagy osztálytermi színházat. Minden esetben azt javasoljuk, hogy minimum 3 alkalommal találkozzunk az
osztállyal, hiszen akkor lesz igazán hatékony
a foglalkozás-sorozat.

Ajánlott korosztály: 1-12. osztályos diákoknak

Osztályra szabott foglalkozások

„Ami a gyerekkoromból kimaradt, az végérvényesen, örökre elveszett. Azt senki sem fogja utánam hozni, azért senki sem kárpótolhat.”
– Feldmár András

Ismerj meg minket!

Találkozz velünk személyesen vagy írj üzenetet!