Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.
Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.
Közösségépítés és együttműködés
A foglalkozás során a fiatalok egy szigetre kerülnek, ahol felépítik saját tökéletes közösségüket. Az alkotói folyamat alatt egymásra támaszkodva és a másikat segítve hozzák létre saját rendszerüket, szabályaikat és társadalmi felépítésükkel. Azonban együttműködés nélkül a sziget nem tud felépülni, és a lakói sem kelnek életre. Célunk ezzel a foglalkozással, hogy adaptáljanak a felépített tökéletes társadalmuk működéséből a való életbe is. Ismerjenek meg konfliktusmegoldási módszereket, hogy jobban és effektívebben figyeljenek egymásra a mindennapok során is
Ajánlott korosztály: 9-10. osztályos diákoknak
Online bántalmazás
Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, különböző, online osztálybeszélgetések formájában folytatódik. Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatallal ismerkednek meg, az ő történetükön keresztül pedig, az online bántalmazás fogalmát járjuk körül és keresünk lehetőségeket arra, milyen megoldások, lehetőségek vannak a
kezünkben, hogy meg tudjuk védeni magunkat és társainkat. Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak, vagy szülőnek? Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas foglalkozás-sorozat
Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak
Bántalmazás és kiközösítés
Három alkalmas drámafoglalkozás-sorozat a bántalmazásról, barátságról éskirekesztésről. A történet során 3 főszereplővel ismerkedhetnek meg a résztvevő gyerekek, akiknek döntéshelyzeteikbe beleszőjük a kortárs problémákat. A fiatalok a játék segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt létezni egy közösségben.
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas
foglalkozás-sorozat
Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak
közösségépítés és jövőtervezés
Közösségépítő foglalkozás
Milyen hatással volt ránk a covid?
Hogyan hatott az osztályközösségünkre?
Hogyan engedem el? Milyen lesz a vége?
A gimnázium utolsó éve mindenki számára megterhelő, a felnőtté válás kapuja, érettségi, utolsó év az iskolából. Éppen ezért fontos, hogy minél támogatóbb és jobb osztályközösség jöjjön létre, hogy a diákok egymást segítve fussanak neki, az utolsó, egyben legnehezebb iskolás évüknek.
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, ajánlott 2 alkalom.
Ajánlott korosztály: 12. osztályos diákoknak
Ebben a foglalkozásban különböző jövő képeket nézünk meg, attól függően hogyan élünk a jelenben. A foglalkozás alatt közösen gondolkodunk arról, hogy mi az egyéni felelősségünk környezetünk épségének fenntartásában. Ezután mindennapi szokásainkat vizsgáljuk meg és keressük a lehetőségeket, hogyan tudnunk környezettudatosabbak lenni. Például, hogy műanyag palack helyett kulacsot használunk stb…
Ajánlott korosztály: 9-11. osztályos diákoknak
Ebben a foglalkozásban különböző életjeleneteket dolgozunk fel, és keressük saját határainkat és annak kifejezéseit. Cél, hogy az osztály megtanuljon, vitázni, elgondolkodjon a másik helyzetét és képes legyen az ő perspektívájából is megélni a helyzeteket. Hiszünk abban, hogy egymás és önmagunk megismerésével csökkenthető a gyermekek közötti erőszak, agresszió és bántalmazás.
Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak
A foglalkozás során- egy pszichológus segítségével ismertetjük meg a gyerekeket az internet valós világával, annak pozitív és negatív hatásaival együtt. Fény derül arra is, hogy az internet használata időnként ijesztő a ránk zúduló információáradat, a függőség veszélye miatt, de ugyanakkor fantasztikus tárháza a tudásnak. Megfelelő használata a résztvevők beszélgetése által kristályosodik ki. Az önismeret, önkontroll, segítség kérése kiemelt szerepet kap, A foglalkozás végén megtanulják a résztvevők “NEM SZENDVICS” használatát, vagyis, hogy hogyan mondjanak másnak NEM-et. Az elhangzottakat közösen feljegyezzük. Ez a jegyzet segítségképpen az osztályban marad.
Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak
Az osztályfőnökkel egyeztetve az osztály problémájára dolgozunk ki személyre szabott foglalkozást vagy osztálytermi színházat. Minden esetben azt javasoljuk, hogy minimum 3 alkalommal találkozzunk az
osztállyal, hiszen akkor lesz igazán hatékony
a foglalkozás-sorozat.
Ajánlott korosztály: 1-12. osztályos diákoknak
„Ami a gyerekkoromból kimaradt, az végérvényesen, örökre elveszett. Azt senki sem fogja utánam hozni, azért senki sem kárpótolhat.”
– Feldmár András