Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.
Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.
Hogyan vigyázzunk a másikra?
Hogy lesz valaki a barátom? Mi fér bele egy barátságba? Egyáltalán honnan
tudom ki a barátom? A foglalkozás első felében ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Majd körüljárjuk a kiközösítést, és Barbara Coloroso bántalmazás körforgását. A résztvevő gyerekek a drámajátékok segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt lenni egy közösségben. Hiszünk abban, hogy az osztályközösségekben kialakult kapcsolati feszültségek csökkenthetőek egymás megismerésével, és megértésével. A foglalkozásokat ébresztő hatásúnak szánjuk arra nézve, hogy a gyerekek érezzék, lássák azt, hogy
nehéz helyzetben mi zajlik bennük és a másikban.
Ajánlott korosztály: 2-4. osztályos diákoknak. Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, 3 alkalmas foglalkozássorozat.
Online bántalmazás
Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, különböző, online osztálybeszélgetések formájában folytatódik. Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatallal ismerkednek meg, az ő történetükön keresztül pedig, az online bántalmazás fogalmát járjuk körül és keresünk lehetőségeket arra, milyen megoldások, lehetőségek vannak a
kezünkben, hogy meg tudjuk védeni magunkat és társainkat. Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak, vagy szülőnek? Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?
Ajánlott korosztály: 6-8. osztályos diákoknak
Barbara Coloroso könyve alapján
A 3 alkalmas foglalkozás során egy jó közösség alapjait keressük a gyerekekkel. Megismerkedünk a bántalmazás, kiközösítés fogalmával és közösen keresünk megoldást arra, hogyan lehet változtatni, megvédeni magunkat és egymást. Hogy miért éri meg szeretetben élni egy közösségben. A foglalkozássorozat végén az osztály 10 pontos útmutatót ír közösen, amit ha betartanak, jobb és szeretetteljesebb közösség lesz a közösségük.
Ajánlott korosztály: 4-8. osztályos diákoknak
A foglalkozáson a gyerekek egy mesén keresztül ismerkedhetnek meg a környezetvédelem fontosságával. A közös kaland során, megtanulják a szelektív hulladékgyűjtés fogalmát és mit, hogyan lehet újrahasznosítani. Ezen kívül lehetőségeket keresnek, hogyan tudjuk az egyszer használatos tárgyakat tartósabb megoldásra cserélni.A gyerekek ötleteikkel alakítják a mese történetét és segítenek a szereplőknek újra egymásra találni.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 1-2. osztály
Hogy lesz valaki a barátom? Mi fér bele egy barátságba? Egyáltalán honnan tudom ki a barátom? A foglalkozás első felében ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Majd körüljárjuk a kiközösítést, és Barbara Coloroso bántalmazás körforgását. A résztvevő gyerekek a drámajátékok segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt élni egy közösségben. Hiszünk abban, hogy az osztályközösségekben kialakult kapcsolati feszültségek csökkenthetőek egymás megismerésével és megértésével. A foglalkozások hatására a gyerekek érzik, látják, hogy nehéz
helyzetekben mi zajlik le bennük és társaikban
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 2-4. osztály
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében 3 alkalmas foglalkozás sorozat.
Mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés? Mit jelent ha valami egyszer használatos? Mit jelent a környezetvédelem? Miért fontos? A foglalkozás alatt többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ. Színházpedagógiai játékok segítségével pedig különböző szituációkat nézünk meg ebben a témakörben és közösen gyűjtünk össze lehetőségeket arra, hogy milyen lehetőségeink vannak a környezetvédelemre.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 3-4. osztály
Jonothan Neelands A patikárius című drámaórája alapján. A foglalkozás
alatt visszarepülünk a középkorba, ahol közösen építünk fel egy várost,
majd a gyerekek átváltoznak annak lakóivá, ahol közösen kell megoldást
találniuk a várusokat érintő dilemmára.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 3-6. osztály
A foglalkozás során különböző életjeleneteket dolgozunk fel és keressük saját határainkat és annak kifejezési formáit. Cél, hogy az osztály megtanuljon vitázni, elgondolkodjon a másik helyzetén és képes legyen más perspektívából is megélni ezt. Egymás és önmagunk megismerésével csökkenthető a gyermekek közötti erőszak, agresszió és bántalmazás.
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas foglalkozás-sorozat.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 2-8. osztály
(Barbara Coloroso könyve alapján)
A 3 alkalmas foglalkozás során egy jó közösség alapjait keressük a gyerekekkel. Megismerkedünk a bántalmazás, kiközösítés fogalmával és közösen keresünk megoldást arra, hogyan lehet változtatni, megvédeni magunkat és egymást. Hogy miért éri meg szeretetben élni egy közösségben. A foglalkozássorozat végén az osztály 10 pontos útmutatót ír közösen, amit ha betartanak, jobb és szeretetteljesebb közösség lesz a közösségük.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 4-8. osztály
A három alkalmas foglalkozás során a gyerekek szerepjátékok segítségével felépíthetik saját tökéletes közösségüket. A játékok és alkotói folyamat alatt egymásra támaszkodva és a másikat segítve hozzák létre saját szigetüket, a saját szabályaikkal és társadalmi felépítésükkel. Azonban együttműködés nélkül a sziget nem tud felépülni, és a lakói sem kelnek életre. Célunk ezzel a foglalkozással, hogy adaptáljanak a felépített tökéletes társadalmuk működéséből a való életbe is, ismerjenek meg konfliktusmegoldási módszereket és hogy jobban figyeljenek egymásra a mindennapok során.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 6-8. osztály
Ezen a foglalkozáson a gyerekek szerepjáték segítségével régészek bőrébe bújva kutatnak fel egy rég elveszett társadalmat. Betekintést nyernek a dokumentalista színházi formába, valamint megismerkednek a vitaszínházi környezettel is, ahol moderátor segítségével megoszthatják és ütköztethetik véleményeiket. Cél, hogy segítsük őket a vitakultúrájuk fejlődésében, és érzékenyítsük őket egymás meghallgatására.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 6-8. osztály
A foglalkozás során, egy pszichológus segítségével, ismertetjük meg a gyerekeket az internet valós világával, annak pozitív és negatív hatásaival. Fény derül arra is, hogy az internet használata időnként ijesztő a ránk zúduló információáradat, a függőség veszélye miatt, de ugyanakkor fantasztikus tárháza a tudásnak. Megfelelő használata a résztvevők beszélgetése által kristályosodik ki. Az önismeret, önkontroll, segítség kérése kiemelt szerepet kap. A foglalkozás végén megtanulják a résztvevők a “NEM SZENDVICS” használatát, vagyis, hogy hogyan mondjanak másnak NEM-et. A foglalkozás alatt útmutatót készítünk, ami segítségképpen az osztályba
is marad.
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 6-8. osztály
Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, illetve a különböző, online platformokon folytatódik.
Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatal történetén keresztül követik végig az online bántalmazást, a segítségkérés, megoldás lehetőségeit.
Hol a határ? Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak vagy szülőnek?
Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?
A foglalkozás hossza: 60 perc.
Ajánlott korosztály: 6-8. osztály
Az osztály adott problémájára dolgozunk ki személyre szabott foglalkozást vagy osztálytermi színházat. Minden esetben azt javasoljuk, hogy minimum 3 alkalommal találkozzunk az osztállyal, hiszen akkor lesz igazán hatékony a foglalkozás-sorozat.
A foglalkozás hossza: 3×60 perc.
Ajánlott korosztály: 1-12. osztály
„Ami a gyerekkoromból kimaradt, az végérvényesen, örökre elveszett. Azt senki sem fogja utánam hozni, azért senki sem kárpótolhat.”
– Feldmár András