Foglalkozások általános iskolásoknak

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

Ki a barátom

Hogyan vigyázzunk a másikra?

Ki a barátom?

Hogy lesz valaki a barátom? Mi fér bele egy barátságba? Egyáltalán honnan
tudom ki a barátom? A foglalkozás első felében ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Majd körüljárjuk a kiközösítést, és Barbara Coloroso bántalmazás körforgását. A résztvevő gyerekek a drámajátékok segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt lenni egy közösségben. Hiszünk abban, hogy az osztályközösségekben kialakult kapcsolati feszültségek csökkenthetőek egymás megismerésével, és megértésével. A foglalkozásokat ébresztő hatásúnak szánjuk arra nézve, hogy a gyerekek érezzék, lássák azt, hogy
nehéz helyzetben mi zajlik bennük és a másikban.

Ajánlott korosztály: 2-4. osztályos diákoknak. Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, 3 alkalmas foglalkozássorozat.

cyberbullying

Online bántalmazás

cyberbullying

Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, különböző, online osztálybeszélgetések formájában folytatódik. Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatallal ismerkednek meg, az ő történetükön keresztül pedig, az online bántalmazás fogalmát járjuk körül és keresünk lehetőségeket arra, milyen megoldások, lehetőségek vannak a
kezünkben, hogy meg tudjuk védeni magunkat és társainkat. Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak, vagy szülőnek? Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?

Ajánlott korosztály: 6-8. osztályos diákoknak

Kortárs bántalmazás

Barbara Coloroso könyve alapján

Bántalmazás megelőzés

A 3 alkalmas foglalkozás során egy jó közösség alapjait keressük a gyerekekkel. Megismerkedünk a bántalmazás, kiközösítés fogalmával és közösen keresünk megoldást arra, hogyan lehet változtatni, megvédeni magunkat és egymást. Hogy miért éri meg szeretetben élni egy közösségben. A foglalkozássorozat végén az osztály 10 pontos útmutatót ír közösen, amit ha betartanak, jobb és szeretetteljesebb közösség lesz a közösségük.

Ajánlott korosztály: 4-8. osztályos diákoknak

Környezetvédelem | 1-2. osztály

A kis delfin meséje

A foglalkozáson a gyerekek egy mesén keresztül ismerkedhetnek meg a környezetvédelem fontosságával. A közös kaland során, megtanulják a szelektív hulladékgyűjtés fogalmát és mit, hogyan lehet újrahasznosítani. Ezen kívül lehetőségeket keresnek, hogyan tudjuk az egyszer használatos tárgyakat tartósabb megoldásra cserélni.A gyerekek ötleteikkel alakítják a mese történetét és segítenek a szereplőknek újra egymásra találni.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 1-2. osztály

Hogyan vigyázzunk a másikra? | 2-4. osztály

KI A BARÁTOM?

Hogy lesz valaki a barátom? Mi fér bele egy barátságba? Egyáltalán honnan tudom ki a barátom? A foglalkozás első felében ezekre a kérdésekre keressük a válaszokat. Majd körüljárjuk a kiközösítést, és Barbara Coloroso bántalmazás körforgását. A résztvevő gyerekek a drámajátékok segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt élni egy közösségben. Hiszünk abban, hogy az osztályközösségekben kialakult kapcsolati feszültségek csökkenthetőek egymás megismerésével és megértésével. A foglalkozások hatására a gyerekek érzik, látják, hogy nehéz
helyzetekben mi zajlik le bennük és társaikban

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 2-4. osztály

Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében 3 alkalmas foglalkozás sorozat.

Újrahasznosítás | 3-4. osztály

Szelektív hulladékgyűjtés

Mit jelent a szelektív hulladékgyűjtés? Mit jelent ha valami egyszer használatos? Mit jelent a környezetvédelem? Miért fontos? A foglalkozás alatt többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ. Színházpedagógiai játékok segítségével pedig különböző szituációkat nézünk meg ebben a témakörben és közösen gyűjtünk össze lehetőségeket arra, hogy milyen lehetőségeink vannak a környezetvédelemre.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 3-4. osztály

Felelősség és döntéshozás | 3-6. osztály

A Patikárius

Jonothan Neelands A patikárius című drámaórája alapján. A foglalkozás
alatt visszarepülünk a középkorba, ahol közösen építünk fel egy várost,
majd a gyerekek átváltoznak annak lakóivá, ahol közösen kell megoldást
találniuk a várusokat érintő dilemmára.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 3-6. osztály

Asszertív kommunikáció kicsiknek | 2-8. osztály

asszertív kommunikacio nevelesi program gyerekeknek

Asszertív kommunikáció

A foglalkozás során különböző életjeleneteket dolgozunk fel és keressük saját határainkat és annak kifejezési formáit. Cél, hogy az osztály megtanuljon vitázni, elgondolkodjon a másik helyzetén és képes legyen más perspektívából is megélni ezt. Egymás és önmagunk megismerésével csökkenthető a gyermekek közötti erőszak, agresszió és bántalmazás.

Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas foglalkozás-sorozat.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 2-8. osztály

Bántalmazás megelőzése | 4-8. osztály

Bántalmazás megelőzés

(Barbara Coloroso könyve alapján)

A 3 alkalmas foglalkozás során egy jó közösség alapjait keressük a gyerekekkel. Megismerkedünk a bántalmazás, kiközösítés fogalmával és közösen keresünk megoldást arra, hogyan lehet változtatni, megvédeni magunkat és egymást. Hogy miért éri meg szeretetben élni egy közösségben. A foglalkozássorozat végén az osztály 10 pontos útmutatót ír közösen, amit ha betartanak, jobb és szeretetteljesebb közösség lesz a közösségük.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 4-8. osztály

Közösségépítés | 6-8. osztály

RAFT – A SZIGETLAKÓK

A három alkalmas foglalkozás során a gyerekek szerepjátékok segítségével felépíthetik saját tökéletes közösségüket. A játékok és alkotói folyamat alatt egymásra támaszkodva és a másikat segítve hozzák létre saját szigetüket, a saját szabályaikkal és társadalmi felépítésükkel. Azonban együttműködés nélkül a sziget nem tud felépülni, és a lakói sem kelnek életre. Célunk ezzel a foglalkozással, hogy adaptáljanak a felépített tökéletes társadalmuk működéséből a való életbe is, ismerjenek meg konfliktusmegoldási módszereket és hogy jobban figyeljenek egymásra a mindennapok során.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 6-8. osztály

Konfliktuskezelés | 6-8. osztály

RÉGÉSZEK – AZ ELVESZETT RAFT NYOMÁBAN

Ezen a foglalkozáson a gyerekek szerepjáték segítségével régészek bőrébe bújva kutatnak fel egy rég elveszett társadalmat. Betekintést nyernek a dokumentalista színházi formába, valamint megismerkednek a vitaszínházi környezettel is, ahol moderátor segítségével megoszthatják és ütköztethetik véleményeiket. Cél, hogy segítsük őket a vitakultúrájuk fejlődésében, és érzékenyítsük őket egymás meghallgatására.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 6-8. osztály

Belépés az internet világába | 6-8. osztály

Belépés az internet világába

A foglalkozás során, egy pszichológus segítségével, ismertetjük meg a gyerekeket az internet valós világával, annak pozitív és negatív hatásaival. Fény derül arra is, hogy az internet használata időnként ijesztő a ránk zúduló információáradat, a függőség veszélye miatt, de ugyanakkor fantasztikus tárháza a tudásnak. Megfelelő használata a résztvevők beszélgetése által kristályosodik ki. Az önismeret, önkontroll, segítség kérése kiemelt szerepet kap. A foglalkozás végén megtanulják a résztvevők a “NEM SZENDVICS” használatát, vagyis, hogy hogyan mondjanak másnak NEM-et. A foglalkozás alatt útmutatót készítünk, ami segítségképpen az osztályba
is marad.

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 6-8. osztály

Cyberbullying | 6-8. osztály

Cyberbullying

Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, illetve a különböző, online platformokon folytatódik.
Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatal történetén keresztül követik végig az online bántalmazást, a segítségkérés, megoldás lehetőségeit.
Hol a határ? Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak vagy szülőnek?
Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?

A foglalkozás hossza: 60 perc.

Ajánlott korosztály: 6-8. osztály

Osztályra szabott foglalkozások | 1-12. osztály

Személyre szabott foglalkozások általános iskolások részére

Osztályra szabott foglalkozások

Az osztály adott problémájára dolgozunk ki személyre szabott foglalkozást vagy osztálytermi színházat. Minden esetben azt javasoljuk, hogy minimum 3 alkalommal találkozzunk az osztállyal, hiszen akkor lesz igazán hatékony a foglalkozás-sorozat.

A foglalkozás hossza: 3×60 perc.

Ajánlott korosztály: 1-12. osztály

„Ami a gyerekkoromból kimaradt, az végérvényesen, örökre elveszett. Azt senki sem fogja utánam hozni, azért senki sem kárpótolhat.”
– Feldmár András

Ismerj meg minket!

Találkozz velünk személyesen vagy írj üzenetet!