Prevenciós foglalkozások

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

Miért vagyunk hatékonyak?

Célunk, hogy az osztály saját problémájára keressünk hasonló konfliktusokkal teli történetet, amit a gyerekekkel közösen bogozunk ki. A szerepjátékok által egymás bőrébe bújhatnak, ezáltal jobban átérezhetik a másik helyzetét, érzéseit. Mindezzel új perspektívákat mutatunk meg nekik. A foglalkozások által nagyobb lesz a gyerekek empátiája, jobb közösség alakulhat ki, növekszik az egymás iránti bizalmuk és fejlődik az egymás közti kommunikációjuk is.

A sziget

Közösségépítés és együttműködés

Közösségépítés és együttműködés

A foglalkozás során a fiatalok egy szigetre kerülnek, ahol felépítik saját tökéletes közösségüket. Az alkotói folyamat alatt egymásra támaszkodva és a másikat segítve hozzák létre saját rendszerüket, szabályaikat és társadalmi felépítésükkel. Azonban együttműködés nélkül a sziget nem tud felépülni, és a lakói sem kelnek életre. Célunk ezzel a foglalkozással, hogy adaptáljanak a felépített tökéletes társadalmuk működéséből a való életbe is. Ismerjenek meg konfliktusmegoldási módszereket, hogy jobban és effektívebben figyeljenek egymásra a mindennapok során is

Ajánlott korosztály: 9-10. osztályos diákoknak

 

cyberbullying

Online bántalmazás

cyberbullying

Sok esetben a bántalmazás nem szűnik meg az iskola határával, hiszen otthon, különböző, online osztálybeszélgetések formájában folytatódik. Ebben a foglalkozásban a gyerekek két fiatallal ismerkednek meg, az ő történetükön keresztül pedig, az online bántalmazás fogalmát járjuk körül és keresünk lehetőségeket arra, milyen megoldások, lehetőségek vannak a
kezünkben, hogy meg tudjuk védeni magunkat és társainkat. Mi a határ? Mikor kell szólni a pedagógusnak, vagy szülőnek? Hogyan mondom, hogy eddig és ne tovább?

Ajánlott korosztály: 6-8. osztályos diákoknak

Dilemma

Bántalmazás és kiközösítés

Bántalmazás és kiközösítés

Három alkalmas drámafoglalkozás-sorozat a bántalmazásról, barátságról éskirekesztésről. A történet során 3 főszereplővel ismerkedhetnek meg a résztvevő gyerekek, akiknek döntéshelyzeteikbe beleszőjük a kortárs problémákat. A fiatalok a játék segítségével megtapasztalhatják, hogy milyen egymás bőrében lenni, vagy hogyan lehet más minőségben együtt létezni egy közösségben.
Az osztálytermi színház a hatékonyság érdekében, minimum 3 alkalmas
foglalkozás-sorozat

Ajánlott korosztály: 9-12. osztályos diákoknak

Te mit tolsz?

Interaktív improvizációs előadás pszichológussal. A résztvevő gyerekek történeteiből inspirálódva mutatunk különböző életjeleneteket, bulikat, drogokat ami után a moderátor a pszichológussal kielemzi a látottakat: Mit lehet ilyenkor csinálni? Kihez érdemes fordulni? Mik a lelki folyamatok, amik lezajlanak általában az emberben az adott szituáció közben? Célunk, hogy a gyerekek más perspektívákból is láthassák a különböző élethelyzeteket és annak esetleges következményeit.

Ajánlott korosztály: 9-12. oszályos diákoknak

Te mit tolsz?

Interaktív improvizációs előadás pszichológussal. A résztvevő gyerekek történeteiből inspirálódva mutatunk különböző életjeleneteket, bulikat, drogokat ami után a moderátor a pszichológussal kielemzi a látottakat: Mit lehet ilyenkor csinálni? Kihez érdemes fordulni? Mik a lelki folyamatok, amik lezajlanak általában az emberben az adott szituáció közben? Célunk, hogy a gyerekek más perspektívákból is láthassák a különböző élethelyzeteket és annak esetleges következményeit.

Ajánlott korosztály: 9-12. oszályos diákoknak

„Ami a gyerekkoromból kimaradt, az végérvényesen, örökre elveszett. Azt senki sem fogja utánam hozni, azért senki sem kárpótolhat.”
– Feldmár András

Ismerj meg minket!

Találkozz velünk személyesen vagy írj üzenetet!